pelik ape dieorang nak...

Tuesday, August 24, 2010
By zuhimi
dalam balan ramadhan yang mulia ni berasamaan bulan ogos... seperti setiap tahun bulan kemerdekaan disambut seperti biasa...tetapi... tahun ni aq  terdengar pulak satu cerita yang bagi aq pelik tapi panas..
ni nak cerita bab kedutaan Malaysia yang tak habis-habis 'diserang'...


kalau sebelum ni hanya tunjuk perasaan... tapi sekarang dah sampai baling najis kat dalam kedutaan....
dari pijak sampai bakar bendera pon dah ade...


ape la yang x puas hati sangat dengan Malaysia ni...
nak kata bab tarian pendet sampai bab penangkapan beberapa orang dia ngan kita semua dah selesai 
tapi bab kedutaan kene 'serang' x habis-habis lagi... 
entah ape la yang dieorang nak sangat...
bukan nak kata semua orang indonesia jahat...
tak sama sekali... ada banyak jugak yang baik...
tapi tulah... biasa yang jahat yang famous dulu...
x kan le nak tukar bendera jadi macam ni baru nak senyap...


pemimpin yang sebelum ni lantang berucap semasa berkempen @ apapeje  macam dah x keluar suara...
kalau fikir positif mungkin kerajaan nak 'settle'kan perkara ni dengan cara baik tapi... dah sampai pijak bendera tu... jagalah maruah negara... jangan senang2 je kasi orang luar pijak2 bendera kita...
jangan la jdi macam dalam cerita jangan pandang belakang congkak...
bila ditanya... apa yang dijawab... 
angguk sabar...

pape pown aq nak ucapkan selamat menyambut hari kemerdekaan 


semoga hal ni dapat diselesaikan pihak kerajaan secepat mungkin....
jangan lah setakat berharap... bende tu jadi baik sendiri...


1 comments:

August 26, 2010 at 1:05 AM MiSz MaNja

oit... tamo r jd macam tu.. huhuhu ta dapat aku bygkn pas ni jd ape weh..

addddd

Followers

izuhi One Line Description Avatar Logo new theme by izuhi... thanks to bloger :-p

Blogger Buster LogoSmashing Logo© izuhi.