Sotong dan Piala Dunia

Saturday, July 10, 2010
By zuhimi
setelah lame x buat entry, akhirnya aq berjaya buat entry yang panjang sikit.....


Sotong Oh Sotong
Sotong yang dikatakan bukanlah Squidward dalam cerita 'Spongebob' yang korang selalu tengok tu...


tapi sotong itu ialah Paul...., yang dikatakan psikik
Selepas perlawanan Sepanyol vs Jerman tamat, dengan pemain Sepanyol Puyol menjaringkan gol perlawanan pada minit yang ke 74, cukup untuk membawa Jerman keluar dari saingan Piala Dunia.






Setelah ramalan Paul,penyokong Jerman sudah menyatakan bahawa sotong dua tahun, yang lahir di United dan kemudian berpindah ke akuarium Jerman di Oberhausen, telah membuat kesalahan ketika dia memilih Sepanyol untuk kemenangan.


Dikatakan selepas perlawanan tamat, sebilangan penyokong Jerman  menyanyikan lagu-lagu anti-sotong.
Menurut surat khabar tempatan, ada "sejumlah komen di Facebook, Twitter menyarankan Paul harus digoreng, dipanggang atau diubah menjadi salad atau seafood paella," sesuai dengan laporan ANI
"Kami ingin melemparkannya ke dalam tangki ikan yu," dikutip dari Akhbar Sydney Morning Herald , yang tertulis. Paulus telah meramal dengan tepat yang Jerman akan menang atas England dan Argentina sebelum membuat ramalan bahawa Sepanyol akan menang melawan Jerman di Semi-final.
Jika oracle berkaki lapan itu selamat dari ancaman, para peminat akan berfikir dua kali untuk mengabaikan nasihatnya di masa depan


Seperti selebriti, tampaknya, Paul tidak mengenal batas. ramalannya yang disiarkan secara langsung di televisyen Jerman ("Keputusan," dibintangi Paul),! dan bahkan chef selebriti Sepanyol telah melarang hidangan sotong dari premisnya berikut ramalan Paul bahawa Sepanyol akan mengatasi Jerman di separuh akhir.


Di Jerman pula, kerana marah dan sedih, sebilangan penyokong Jerman ( x termasuk aku ) menyalahkan sotong yang menyebabkan mereka terkeluar dari Piala Dunia dan mengancam untuk memakannya.
Paul bukanlah sotong biasa. Dia seperti psikis dan telah berjaya meramalkan dengan betul setiap perlawanan Jerman sepanjang perlawanan tahun ini.


Paul juga menjadi selebriti di seluruh dunia setelah ramalannya 100% tepat terhadap keputusan pasukan Jerman. Dia meramalkan bahawa mereka akan mengalahkan Australia dalam liga pembukaan mereka, kemudian kalah kepada Serbia, dan kemudian mengalahkan Ghana. Dia juga menjangkakan kemenangan Jerman melawan England dan Argentina.
Dia adalah seperti bintang di negara asalnya yang menyalurkan berita bagi Jerman n-tv, disiarkan Paulus meramal Jerman vs Sepanyol secara 'live'.
Paul seperti berdrama dan membuat semua orang menggigit kuku apabila mereka menunggu jawapannya. Dia awalnya bergerak menuju bekas Sepanyol, sebelum pindah tangki, dan melayang di atas tempat Jerman.
Namun, ia akhirnya memilih untuk makan kerang didalam kotak Sepanyol, sekaligus menakutkan peminat bola sepak Jerman.
video
Mereka tidak boleh terlalu kecil hati. Mereka mungkin keluar dari Piala Dunia, tetapi mereka ibarat rumah kepada pemain terhebat untuk perlawanan tahun ini.
Jerman bukanlah negara pertama yang membuat ancaman terhadap makhluk laut. Setelah ramalan suku akhir di mana Paul meneka Argentina dengan betul akan kekalahannya atas Jerman, Amerika Selatan mengancam akan membunuh sotong itu.
Sebuah surat khabar Argentina, El Diaeven, memaparkan makluman bagi siapa saja berani untuk menangkap Paulus:
"Yang anda perlukan adalah empat kentang biasa, minyak zaitun untuk rasa dan lada sedikit."
peminat Jerman kini berbalik melawan Paulus. di Berlin, beberapa bahagian dari kerumunan penyokong disana menyanyikan lagu-lagu anti-sotong.
Dia masih mempunyai satu ramalan untuk Jerman. Adakah mereka menduduki tempat yang ketiga atau keempat? Keputusan dari Paulus masih dinanti-nantikan.


Peminat Jerman sangat marah dan mereka menelefon untuk membunuh Paul. Jerman telah menunjukkan kemarahan mereka pada halaman-halaman rangkaian sosial dan menuntut untuk menembak Paul. Ini benar-benar sangat menakjubkan seorang penggemar Jerman ingin melemparkannya ke dalam tangki ikan yu.. Paulus telah menerima banyak ancaman kehidupan dan setiap kali ramalannya ternyata benar para penggemar pasukan kedua ingin membunuhnya. Tapi pemiliknya mengatakan dia akan sentiasa disana untuk merawatnya.

0 comments:

addddd

Followers

izuhi One Line Description Avatar Logo new theme by izuhi... thanks to bloger :-p

Blogger Buster LogoSmashing Logo© izuhi.