Report 'PEKA' penting ? ? ?

Thursday, May 13, 2010
By zuhimi
Dalam kesedihan pemergian cikgu t’baik fizik ku (mumy Jam) more at http://memoripopnroll.blogspot.com/2010/05/sad-news-on-10-of-may.html
timbul pula satu per satu masalah yang lama, iaitu tak lain tak bukan ,bende yang paling aku lemah dan malas nak buat ‘PEKA’,aku sebenarnye paling suka buat ekperimen,tapi yang aku malas bab tulis report je,bukan malas nak tulis tapi, kalau aku buat,mesti ade je yang salah,sebenarnye aku dari menengah rendah pon bab peka-peka ni memang aku guna cara ‘copy past’ je,tapi tulah, bila dah f4- f5 ni,semuanye serba serbi kene wat sendiri atau dalam group, dapat pulak dengan cikgu yang terbaik, salah sikit je, pembetulannye buat balik seluruh peka tu balik, dipendekkan cerita last day mummy jam kat SMKDB, dia suruh buat lagi satu peka, masa dia kasi fail peka aku baru aku sedar yang peka aku tak cukup lagi 3, tu yg f4 punya je, f5 tak masuk lagi T_T, dengan keadaan ku yang malas,kebetulan pulak malam tu tusyen sains, aq pon tanye la cikgu tusyen aku tentang PEKA, macam-macam aku tanya, peka tu ade kena mengena dengan markah SPM ke… , atau sekadar persediaan kita untuk kat U nanti… , cikgu tu boleh cakap yang peka nye markah hanya untuk satu lagi sijil lain dan tak ada kene mengena dengan markah dan tak memberi ape2 kesan pon kat result fizik SPM aku nanti, aq tanye lagi kalau kite 'apply' mana-mana 'U' dia ada tengok ke sijil Peka kite tu ke….., cikgu tu cakap buat sekarang ni, tak pernah lagi, jadi aku nak mintak pendapat bagi yg arif bab PeKa peKa sains ni,penting sangat? atu lebih baik buat? atau jangan terbeban sangat dengan PeKa tu?

2 comments:

May 15, 2010 at 5:05 PM Loq

Good review!

February 27, 2015 at 4:20 PM Anonymous

i love you so much, lupa hari selasa nak keluar result harini baru ingat peka tak buat muahahha.

addddd

Followers

izuhi One Line Description Avatar Logo new theme by izuhi... thanks to bloger :-p

Blogger Buster LogoSmashing Logo© izuhi.